Tijd voor een positief geluid over kinderopvang

Als de kinderopvang het landelijke nieuws haalt, is de toon vaak negatief: vraaguitval, recessie, sluiting, ontslagen of nieuws dat gerelateerd is aan de Amsterdamse zedenzaak. De Brancheorganisatie roept haar leden daarom op om massaal de lokale nieuws te benaderen voor een positief verhaal over kinderopvang. KIK ondersteunt dit initiatief van harte.

Als de kinderopvang het landelijke nieuws haalt, is de toon vaak negatief: vraaguitval, recessie, sluiting, ontslagen of nieuws dat gerelateerd is aan de Amsterdamse zedenzaak. De Brancheorganisatie roept haar leden daarom op om massaal de lokale nieuws te benaderen voor een positief verhaal over kinderopvang. KIK ondersteunt dit initiatief van harte.

De centrale boodschap is dat kinderopvang niet alleen noodzakelijk is voor werkende ouders, maar vooral ook meerwaarde heeft voor de ontwikkling van kinderen. '800.000 kinderen in Nederland gaan dagelijks naar kinderdagverblijven, gastouders, peuterspeelzalen en de buitenschoolse opvang. Dat is niet voor niets. Kinderen die naar de opvang gaan, ontwikkelen meer zelfvertrouwen en intelligentie.' Met deze boodschap hoopt de Brancheorganisatie de positieve boodschap als een olie-vlek te verspreiden.

De Brancheorganisatie heeft voor leden hulpmiddelen gemaakt waarmee organisaties zich op een positieve manier kunnen profileren. Voor meer informatie, zie de website van de Brancheorganisatie

[14.09.2012]